Συμβουλές προς γονείς με παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού

0

Αν είστε γονέας ενός παιδιού με αυτισμό, πιθανότατα γνωρίζετε τις εντυπωσιακές δυνάμεις του που αναμειγνύονται με τα επαναλαμβανόμενα εμπόδια. Μπορούν να κάνουν κάποια πράγματα με ευκολία, αλλά αντιμετωπίζουν προκλήσεις σε άλλους τομείς. Το παιδί σας μπορεί να έχει τη δυνατότητα να ζήσει ανεξάρτητα ως ενήλικας και να εργαστεί στον τομέα που έχει επιλέξει. Ορισμένες στρατηγικές γονικής φροντίδας μπορούν να τα βοηθήσουν να επιτύχουν αυτούς τους στόχους.

Οι προκλήσεις στην ανατροφή ενός παιδιού με αυτισμό

Το αυτιστικό παιδί σας μπορεί να είναι ο ειδικός της οικογένειας στους υπολογιστές. Μπορεί να είναι αυτό που ρωτάτε όταν δεν μπορείτε να θυμηθείτε ποια μέρα ήρθε ο γείτονάς σας για επίσκεψη ή τι ώρα ξεκίνησε η χαλαζόπτωση. Όταν πρόκειται για το εστιασμένο ενδιαφέρον τους, μπορεί να φαίνεται ότι έχουν περισσότερες πληροφορίες στο κεφάλι τους από όσες υπάρχουν σε ολόκληρο το διαδίκτυο.

Μπορεί επίσης να αντιδρούν σε απροσδόκητες αλλαγές ρουτίνας ή σε κανόνες με τους οποίους δεν συμφωνούν. Οι βαθμοί τους στο σχολείο μπορεί να έχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των μαθημάτων που τους αρέσουν και αυτών που απεχθάνονται. Μπορεί να περάσετε πολλές ώρες προσπαθώντας να αποσπάσετε την προσοχή τους από ένα θέμα που τα ενοχλεί. Όσο έξυπνο και ταλαντούχο κι αν είναι το παιδί, πιθανότατα χρειάζεται στήριξη σε ορισμένους τομείς. Τα παραδείγματα περιλαμβάνουν:

– κοινωνικοποίηση

– επικοινωνία

– συναισθηματική ρύθμιση

– διαχείριση του άγχους

– προσαρμογή στην αλλαγή

– αισθητηριακή ρύθμιση

Τούτου λεχθέντος, υπάρχουν τρόποι με τους οποίους μπορείτε να βοηθήσετε.

6 συμβουλές προς γονείς με παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού

Ο αυτισμός είναι ένα φάσμα, που σημαίνει ότι επηρεάζει τον καθένα με διαφορετικό τρόπο. Κάθε παιδί έχει τα δικά του δυνατά σημεία και τους δικούς του τομείς ανάπτυξης. Υπάρχουν διάφορες στρατηγικές ανατροφής που μπορείτε να δοκιμάσετε, ανάλογα με τις ανάγκες στήριξης του παιδιού σας.

1. Χτίζουμε μια σχέση εμπιστοσύνης

Όταν ένας εκπαιδευτικός ή ένας θεραπευτής εργάζεται με ένα παιδί, το πρώτο βήμα είναι η οικοδόμηση σχέσης. Η αύξηση της εμπιστοσύνης περιλαμβάνει την εξεύρεση τρόπων να καταλάβετε τις εμπειρίες του μέσω

– ενεργητικής ακρόασης: Η ενεργητική ακρόαση περιλαμβάνει το να δίνετε στο παιδί σας την αμέριστη προσοχή σας και να παρατηρείτε όσα περισσότερα μπορείτε για το τι προσπαθεί να επικοινωνήσει. Μπορείτε να αποκτήσετε χρήσιμες γνώσεις ακούγοντας τις συμπεριφορές καθώς και τις λέξεις.

– δραστηριοτήτων υπό την καθοδήγηση του παιδιού: Η συμμετοχή σε δραστηριότητες που επιλέγει το παιδί σας στέλνει το μήνυμα ότι τα ενδιαφέροντά του έχουν σημασία και είναι μια ισχυρή στρατηγική οικοδόμησης σχέσεων.

Η εμπιστοσύνη σημαίνει ότι το παιδί σας θα είναι πιο πρόθυμο να επικοινωνήσει μαζί σας, γεγονός που διευκολύνει την υποστήριξή του.

2. Αύξηση της κοινωνικής επίγνωσης

Η θεωρία του νου (ΘτΝ) είναι η δεξιότητα που επιτρέπει στους ανθρώπους να κατανοούν τις διαφορετικές προοπτικές των άλλων. Οι διαφορές σε αυτή είναι συχνές στον αυτισμό.

Εάν το παιδί σας παρουσιάζει διαφορές, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να μάθει τι σκέφτονται ή αισθάνονται οι άλλοι άνθρωποι. Ωστόσο, αν δεν αποκτά παθητικά αυτή τη γνώση με τον ίδιο ρυθμό όπως τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης, μπορεί να χρειαστεί εξηγήσεις για τη συμπεριφορά των άλλων ανθρώπων.

Η αφιέρωση χρόνου για συζήτηση σχετικά με τις κοινωνικές συναντήσεις μπορεί να αυξήσει τις δεξιότητες αυτές. Ρωτώντας το παιδί σας πώς ένιωσε ή τι σκέφτηκε για τις αλληλεπιδράσεις με τους συνομηλίκους του μπορεί να δημιουργήσετε διδακτικές στιγμές όπου θα εξηγήσετε συμπεριφορές που μπορεί να έχουν παρεξηγηθεί.

3. Εξετάζουμε την επικοινωνία

Είναι ειρωνικό το γεγονός ότι παιδιά με προηγμένο λεξιλόγιο θα επωφελούνταν από την υποστήριξη στο κομμάτι της επικοινωνίας. Ωστόσο, υπάρχουν μερικοί τομείς στους οποίους το παιδί σας μπορεί να επωφεληθεί από την καθοδήγηση, όπως

– πραγματιστική γλώσσα. Πρόκειται για την κοινωνική επικοινωνία, συμπεριλαμβανομένης της εναλλαγής κατά την ομιλία και της κατάλληλης ακρόασης όσο μιλά ο άλλος.

– εκφραστική γλώσσα. Η εξερχόμενη επικοινωνία, τόσο η γραπτή όσο και η προφορική, είναι η εκφραστική γλώσσα. Η μη λεκτική επικοινωνία, όπως οι χειρονομίες, είναι μέρος της εκφραστικής γλώσσας.

– προσλαμβάνουσα γλώσσα. Η εισερχόμενη επικοινωνία, συμπεριλαμβανομένης της ανάγνωσης και της ακρόασης, αποτελεί μέρος αυτής. Μπορεί να είναι χρήσιμο να ελέγχετε την κατανόηση ζητώντας από το παιδί σας να επαναλάβει τα πράγματα που του έχετε πει.

Η αποτελεσματική επικοινωνία επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο το παιδί σας αλληλεπιδρά με τον υπόλοιπο κόσμο, οπότε είναι μια δεξιότητα που αξίζει να αφιερώσετε χρόνο για να τη βελτιώσετε.

4. Διδάσκουμε στρατηγικές ηρεμίας

Η συναισθηματική δυσλειτουργία δεν είναι μόνο αιτία των διασπαστικών ξεσπασμάτων. Έρευνες, συμπεριλαμβανομένης μιας μελέτης του 2020, τη συνδέουν επίσης με το άγχος στα αυτιστικά άτομα.

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι τα συναισθηματικά ξεσπάσματα δεν είναι μια μορφή χειραγώγησης. Αντίθετα, το παιδί σας αισθάνεται συγκλονισμένο και έχει χάσει προσωρινά την ικανότητά του να ρυθμίζει τα συναισθήματα.

Η παρατήρηση και ο εντοπισμός των εκλυτικών παραγόντων ή των προειδοποιητικών σημείων σας επιτρέπει να παρέμβετε πριν το παιδί σας αναστατωθεί υπερβολικά. Όταν βλέπετε σημάδια επικείμενου ξεσπάσματος, η ανακατεύθυνση με μια δραστηριότητα ηρεμίας μπορεί να βοηθήσει:

«Φαίνεται ότι απογοητεύεσαι. Μήπως πρέπει να ζητήσεις ένα διάλειμμα;», «Βλέπω ότι σφίγγεις τις γροθιές σου. Θέλεις να δοκιμάσεις μια άσκηση αναπνοής;». Οι επιλογές μπορούν επίσης να βοηθήσουν το παιδί σας να νιώσει ότι έχει περισσότερο τον έλεγχο, όπως π.χ: «Φαίνεται ότι χρειάζεσαι ένα διάλειμμα. Θέλεις να πας μια βόλτα ή να φας κάτι;».

5. Προώθηση της ευελιξίας

Ίσως έχετε ανακαλύψει ότι η προτροπή του παιδιού σας πριν από μια αλλαγή δραστηριότητας κάνει τη μετάβαση ευκολότερη. Αυτό συμβαίνει επειδή μια απρόβλεπτη αλλαγή μπορεί να προκαλέσει άγχος στα αυτιστικά άτομα.

Συνήθως είναι εύκολο να διαχειριστείτε τις μεταβάσεις στο σπίτι, επειδή είναι ένα ελεγχόμενο περιβάλλον. Μπορείτε να προτρέψετε το παιδί σας με μια προειδοποίηση 5 ή 10 λεπτών και να το επαναλάβετε κάποιες φορές κατά τη διάρκεια αυτού του χρονικού διαστήματος. Ωστόσο, ο εξωτερικός κόσμος δεν είναι τόσο διαλλακτικός.

Μια λύση είναι να εξασθενήσετε σταδιακά τις προτροπές μετάβασης. Δοκιμάστε μια μικρότερη προειδοποίηση με λιγότερες επαναλήψεις για να δείτε πώς μπορεί να το χειριστεί το παιδί σας.

Μια άλλη λύση είναι να δημιουργήσετε μια θετική συσχέτιση με μια απροσδόκητη αλλαγή. Προσφέρετε κάτι ως αντάλλαγμα για μια μετάβαση χωρίς προτροπή, όπως επιπλέον χρόνο στο τάμπλετ αργότερα για να κλείσετε τώρα την τηλεόραση.

6. Δικτυωνόμαστε με άλλους γονείς

Μερικές φορές, οι καλύτερες συμβουλές προέρχονται από εκείνους που έχουν βρεθεί στη θέση σας. Η δικτύωση με άλλους γονείς στην αντίστοιχη κοινότητα μπορεί να σας συνδέσει με στήριξη και κατανόηση που μπορεί να διευκολύνει το ρόλο σας. Ο παιδίατρος του παιδιού σας μπορεί να έχει στοιχεία επικοινωνίας για ομάδες υποστήριξης γονέων στην περιοχή σας ή μπορείτε να δοκιμάσετε να ψάξετε στο διαδίκτυο.
πηγη
Tags

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Δημοσίευση σχολίου (0)